fredag 11 januari 2013

Min kärlek till köttfärssås + behov av tips

Ska inte tjata samma maträtter här i bloggen, men... Just köttfärssås. Vad finns det att inte älska?
Det är pasta som är mättande. Krämig, men samtidigt saftig, sås som är allt annat än torr. Lätt att tugga. Men framförallt en smakbomb mellan kött, vitlök, basilika och tomat. Hur jag än gör så tycker jag att mina köttfärssåser Alltid smakar olika? Men alltid gudomligt gott!


Nog om köttfärssås.
Angående det här med mitt löfte att tömma kyl och frys innan jag köper ny mat har det gått lite sisådär med. Men nu har jag iaf detta att göra mat på:
En burk vita bönor i tomatsås
Halv rökt korv
En burk löksill
Två potatisar
Mjöl, ägg, spaghetti, ost, buljong, kryddor...
Tips på rätter jag kan göra av detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar