onsdag 20 februari 2013

3 inlägg i 1

Idag fick jag mitt mixerset på posten! Kommer nu att mixa eller vispa ALLT jag lagar... Skojade med vänner att jag på fredag (när det är min tur att husera "Halv-åtta-hos-mig"-grejen) bara kommer att bjuda på puréer, såser, röror, milkshakes, det vill säga bara sådant en med mixerset kan laga.





Det här åt jag igår och sa för mig själv: "så blev det mat idag också" vilket min pappa ofta brukar säga, det och "ät nu, man vet aldrig när man får mat nästa gång" brukar han säga.

 Pesto, pasta, kok skinka

Vad jag menar är att denna maträtt och den ni ser här nedanför är rätter som jag gör till mig själv när jag bara vill stilla min hunger. Raffsar fram det jag har i kyl och skafferi, slänger ihop och häver i mig framför någon film eller serie. Smaken eller utseendet är inte i fokus. 

 pasta, wokgrönsaker, pesto




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar