lördag 23 februari 2013

Halv åtta hos mig

Jag och tre till har kört "Halv åtta"-grej tillsammans, ni vet det som sänds i tv 4. Vi har inte haft poäng och gjort tävling av det. Eftersom vi är studenter så var budget på 200 kronor och endast två rätter. Tre av oss gjorde efterrätt och en gjorde förrätt när det var hennes tur.
Jag hade igår på fredagen, var sist ut, och serverade det här (dagens matrester):

Kycklingfilé, Champinjon, Oliver, Soltorkade tomater, Gul lök, Vitlök, Matlagningsgrädde, Dragon, Timjan

Pasta, Olja, Peppar

Isberg, Tomat, Gurka, Olja, Örtsalt, Peppar



Till efterrätt gjorde jag chokladmousse av ägg, grädde och mörk blockchoklad, smaksatt med lite Bailey's och gelehallon gömde sig där på botten. (vi åt upp allt så inga matrester av mousse till mig idag)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar