torsdag 28 februari 2013

Misslyckade potatisbullar


En kan inte lyckas varje gång. Igår försökte jag mig på att göra potatisbullar för första gången. Tänkte att raggmunk är både gott och lätt att göra. Potatisbullar borde vara godare? Jag letade fram ett recept som jag (dumt nog) inte höll mig till utan experimenterade ifrån.


Hacka gul lök och vitlök


 Mosa kokt potatis


 Rör ner ägg, spenat, kryddor, lite mjölk


 Mixa ihop



 Stek i smör och olja


 

Det här var de enda som såg någorlunda goda ut. Ni vet när ni som barn fick mamma/pappa att hälla i grön karamellfärg i pannkakssmeten för att det skulle se roligt ut? Så såg mina potatisbullar ut som, en grön pannkaka, de var inte ens värda att fotografera. Men, oavsett hur resultatet blev så smakade de väldigt gott tillsammans med lite lingonsylt. Och det är väl smaken som räknas och inte utseendet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar